Olaszos tészta vegán padlizsánfasírttal - gluténmentes
2018. július 19. írta: spreadthelight

Olaszos tészta vegán padlizsánfasírttal - gluténmentes

Érdekes, hogy az első recept, amit kiteszek az oldalra, nem az egyik bevált receptem, hanem olyasmi, amit én is csak most próbáltam ki; viszont annyira bejött, hogy nem tudom nem megosztani, illetve jobb, ha még most, frissen leírom a magam számára is, mielőtt elfelejtem, miket változtattam.

A padlizsánfasírt alapreceptjét a mindenmentes.hu-ról vettem, ezúton is köszönet érte Nórinak! 1-2 dolgot Nóri javaslata alapján kicseréltem benne, illetve volt, amit én tettem hozzá.

padli_tanyer2_1.jpg

H O Z Z Á V A L Ó K

A padlizsánfasírthoz

  • 1 nagy, 400-500 grammos padlizsán (az enyém kb. 500 gramm volt)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4-5 szárított paradicsom (olajban)
  • 2 ek. kókuszolaj + egy kevés a kenéshez
  • 4-5 friss bazsalikomlevél (+ igény szerint a tálaláshoz)
  • 1 ek. útifűmaghéj + 3 ek. víz
  • fél teáskanál szódabikarbóna
  • 50 g hajdinapehely
  • 1 ek. rizsdara (barnarizst preferáltam volna, de épp nem volt itthon) - kávédarálóban magam őröltem durvára
  • 2 ek. őrölt vöröslencse + 4 ek. víz - ezt is a kávédarálóban őröltem
  • só, bors ízlés szerint
  • grill/barbecue fűszer
  • őrölt szerecsendió
  • füstölt paprika (opcionális)

A paradicsomszószhoz

  • 1 kisebb fej hagyma
  • fél gerezd fokhagyma
  • 1-1,5 kanál kókuszolaj
  • fél-fél konzverv pikáns, illetve bazsalikomos aprított paradicsom
  • extraszűz olívaolaj

Tészta

  • Én gluténmentes kölestésztát használtam (ez volt itthon), vagy amit szeretsz

    padli_fasirt2.jpg
     

E L K É S Z Í T É S

1. A paradicsomszószhoz a kockára vágott hagymát és a felaprított fokhagymát 1-1,5 ek. kókuszolajon megdinsztelem–kicsit megpirítom, majd ráöntöm a fél-fél konzerv aprított paradicsomot, enyhén sózom, majd miután felrottyant, elzárom, és öntök bele 1-2 ek. olívaolajat.
2. Az útifűmaghéjat összekeverem 3 ek. vízzel, hagyom zselésedni.
3. A padlizsánt kb. 1 centis kockákra vágom, beáztatom sós vízbe 10-15 percre, majd leöntöm róla, és kinyomkodom belőle a vizet.
4. Egy edényben az olajon kicsit megpirítom az apróra vágott fokhagymát és szárított paradicsomot. Ezután ráteszem a padlizsánkockákat, és jól átsütöm, közben gyakran keverem, hogy ne égjen oda (az nem baj, ha kicsit megkapja az alját, csak kellemes sült ízt ad neki). Teszek rá sót, borsot, illetve én tettem rá egy kevés grillfűszert (ez csípős mexikói volt, úgyhogy óvatos voltam) meg őrölt szerecsendiót, de legközelebb ki fogom próbálni füstölt paprikával.
5. Miután megsült (kb. 20 perc lehet, de nem mértem), elzárom a gázt, beleszórom a hajdinapelyhet, a rizsdarát, az őrölt vöröslencsét, az apróra vágott bazsalikomot, a szódabikarbónát, és az útifűmaghéjat. Jól összekeverem, megvárom míg kihűl annyira, hogy kézzel is jól össze tudjam dolgozni (főleg az útifűmaghéjat kellett jól eloszlatni, mert hajlamos volt kisebb-nagyobb göbökbe összetömörülni). Legközelebb bazsalikom helyett rozmaringgal fogom kipróbálni.
6. Kézzel golyóféléket formálok belőle, sütőpapíros tepsibe sorakoztatom őket, a tetejüket megkenem a kezemmel egy kis kókuszolajjal (vagy lehet olajsprét is használni), majd beteszem a 200 fokra előmelegített sütőbe. Addig sütöm, míg el nem kezd pirulni a teteje. Ekkor egyet megfordítok, hogy lássam az alját, annak mégjobban sültnek-pirulónak kéne lennie, illetve egy kicsit ki is lapul. Megfordítgatom az összeset, és visszateszem még kb. 10 percre. A végeredmény kívül szépen pirult, kissé ropogós, belül puha, omlós.
7. A tésztát megfőzöm, rákanalazok a szószból, adagonként 4-5 padlizsánfasírttal és pár levél friss bazsalikommal tálalom; végül meglocsolom még egy kevés olívaolajjal.

A bejegyzés trackback címe:

https://inspira.blog.hu/api/trackback/id/tr814123893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása